Gaudí-Güell, un projecte comú

L’any 1878, a l’Exposició Universal de París, es va presentar una vitrina, feta per Gaudí per encàrrec del comerciant de guants Esteve Comella, que va ser guardonada amb la medalla d’argent. Eusebi Güell va quedar impressionat en veure-la i, ja a Barcelona, va demanar que li presentessin l’autor d’aquella meravella, Gaudí.

La relació entre Antoni Gaudí i Eusebi Güell, que es va iniciar llavors, no va ser únicament una relació entre un client i un arquitecte, sinó que va esdevenir una relació d’admiració mútua i d’aficions compartides. Güell va entendre el sentit de l’arquitectura de Gaudí i li va donar l’oportunitat d’iniciar la seva trajectòria professional, de desenvolupar el talent i les qualitats artístiques que tenia.

Entre Güell i Gaudí es va teixir, doncs, una amistat que va fer possible la realització d’una sèrie de projectes arquitectònics i artístics plens d’innovacions constructives i de simbolisme creatiu: el Parc Güell, la cripta de l’església de la Colònia Güell, etc.

El Palau Güell també es va poder fer realitat gràcies a la confiança i l’admiració que Eusebi Güell sentia pel talent d’Antoni Gaudí.

Al final de les seves vides, Güell i Gaudí visqueren al Parc Güell: Eusebi Güell a la masia de l’entrada de la urbanització, aproximadament des del 1910, any en què va marxar del Palau Güell i s’hi va traslladar, i fins al 1918, any en què va morir. Antoni Gaudí va comprar una de les dues úniques cases que es van arribar a construir al Parc Güell i hi va viure fins que es va traslladar al seu obrador de la Sagrada Família.

Aquesta pel·lícula tracta de la seva relació, en 4 èpoques ben diferents: joventut, esplendor, èxit i maduresa. L’admiració entre arquitecte i mecenes, dos homes sensibles a l’art i amb grans projectes. Podeu gaudir del treball de dos grans actors del panorama català com són en Ramon Madaula i l’Abel Folk amb un excel·lent guió de Francesc Orteu.

El Crèdit

Versió en català de l’adaptació audiovisual de l’èxit teatral de Jordi Galceran, producció de La Villarroel exhibit a Barcelona durant dues temporades i a Madrid, en una producció en castellà, durant tres temporades seguides, amb gran acollida per part del públic i de la crítica. La “TV movie” continua sent una història rocambolesca, surrealista i impregnada de sentit de l’humor, que enganxa des del primer minut.

El repartiment d’”El crèdit” està encapçalat per Jordi Bosch, que n’és el protagonista juntament amb Pere Ponce. Àngels Gonyalons, Agnès Busquets, Abel Folk, Albert Salazar Carla Schilt completaran el repartiment del telefilm, interpretant aquells personatges dels quals es parlava en la peça teatral, però que no hi apareixien.

Desclassificats

Basada en la obra de teatro de Pere Riera, autor del texto y de la adaptación cinematográfica, junto con Abel Folk la película dirigimos para la televisión este thriller político producido por Televisión de Cataluña y Focus Audiovisuales con la participación de animales Films. Ganadora de 4 premios Remi (Remi especial del Jurado, Remi a la dirección de arte Josep Massager, Remi a la mejor actriz Emma Vilarasau y Remi al mejor montaje Joan Riedweg) en el prestigioso y uno de los más antiguos festivales de cine de EE.UU. el International Houston Film Festival.

Una prestigiosa periodista se enfrenta al reto más importante de su carrera: el Presidente del Gobierno se ha visto presuntamente implicado en un asunto aberrante y ella lo ha de entrevistar para descubrir la verdad. Pero el astuto Secretario de Prensa del Presidente no se lo pondrá fácil. Minutos antes de la entrevista, la protagonista se verá sometida a un maquiavélico juego de equívocos y trampas que la harán dudar de sus principios éticos y profesionales. La verdad? Es lo que ella busca. Pero tal vez al final de la obra descubrirá una verdad inesperada. No paso sobre el Presidente, sino sobre sí misma.