La llum de l’ombra, la il·luminació de Leopoldo Pomés

Com il·luminava en Leopoldo Pomés? Quin era el secret d’aquella llum tan suau i màgica? En aquesta entrada tractarem com plantejava la seva feina i com il·luminava les seves fotografies.

La llum de l’ombra

Vaig passar moltes hores amb Leopoldo al llarg de la realització dels anuncis de Freixenet, els preparatius d’un espot d’aquestes dimensions comencen a la primavera per rodar-lo a la tardor, per tant, són molts els dies que hi passes parlant de com anàvem a fer l’anunci i de moltes temes que ens interessaven juntament amb la Karin Leiz, la directora creativa que, a més a més, a acompanyat en Leopoldo durant tota la seva vida.

Una de les obsessions de Leopoldo era la llum, com il·luminaríem l’anunci, quina llum seria la més adequada per a l’artista que venia en aquell rodatge, la llum de les seves fotografies realitzades als anys 60 ja eren una revolució, tenien una llum suau i alhora uns contrastos increïbles. Tothom es preguntava com feia aquestes fotografies, i aquest era el seu gran secret amagat dins del seu estudi on només podien entrar el personal de la seva confiança, era el seu tresor molt ben guardat i que tothom anhelava. El seu secret era que havia construït un sostre de llum mòbil enorme, de les dimensions de l’estudi de fotografia, estava ple de fluorescent que, a més, amb unes cordes amb contrapesos el podia baixar, inclinar i fer que la llum es dirigeixi cap a la model de forma horitzontal, vertical o inclinada segons l’objectiu de la foto. Aquest enorme sistema d’il·luminació dissenyat per ell i el seu equip convertia en realitat el seu somni, ara només havia de disparar en el moment precís i adequat, cosa que només ell sabia en quin moment precís ho havia de fer.

Amb el paraigües dels núvol els personatges suren a l’aire.

A la pregunta, quina és la llum que més t’agrada? Ell sempre responia “la llum de l’ombra, és aquesta llum que et deixa els personatges surant a l’aire en una superfície on hi ha el mínim d’ombra, això sempre et passa quan fotografies a l’ombra, en espais on mai no arriba el sol o en ambients totalment ennuvolats”. Aquesta era la llum que obtenia del sostre de llum que va construir al seu estudi i aquest era el secret més ben guardat de les seves fotografies.

Impactes: 43

Deixa un comentari

Información básica sobre protección de datos Ver más

  • Responsable: Joan Riedweg.
  • Finalitat:  Moderar els comentaris.
  • Legitimació:  Per consentiment de l'interessat
  • Destinataris i encarregats del tractament:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio. El Titular ha contractat els serveis d'allotjament web a cdmon que actua com a encarregat de tractament.
  • Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Aquesta web utilitzem galetes pròpies per al seu correcte funcionament. En fer clic en el botó acceptar, acceptes l\\\\\\\'ús d\\\\\\\'aquestes tecnologies i el processament de les teves dades per aquests propòsits.    Configurar i més informació
Privacitat